© 2018 - 2024. Jiiho All rights reserved.






Sheep Box for the Sheep Box
214 x 71 x 141.6 cm
honeycomb board, caster, PE form, clamp
2022







Nest of Father
41.5 x 18 x 5 cm
clay, gauze, bangage, dried leaf, bees wax
2022







Nest for the Son
35.5 x 19 x 9.5 cm
light clay, clay, dried flower, insect’s wings, bees wax, string
2022






The series of <Prosthetic> implements the movement and storage devices necessary for the production, maintenance, and preservation of the work.


Just as prosthetic limbs are manufactured to reflect the shape of the body cut, prosthetic reflect the state of the body that needs them. So, just as we can predict the mass to be completed through the mold by looking at the mold, the prosthetic device itself becomes a clue reminiscent of the body of the object wearing it.

The artist's work is made of various materials, so each work has a very different material state. Therefore, the artist would like to reveal ‘the body’ of the work through a series of prosthetic works that find the movement and storage devices necessary for each work and implement them as customized prosthetic devices.




<보철> 연작은 작품의 제작, 유지 및 보존에 필요한 이동 및 보관 장치를 구현한다.


의수족 장치가 신체 절단 부위의 모양을 반영하여 제작되듯이, 보철 도구는 그것을 필요로 하는 몸의 상태를 반영한다. 그래서 마치 거푸집을 보고 거푸집을 통해 완성될 덩어리를 예측할 수 있듯이, 보철 장치는 그 자체로 그것을 착용하는 대상의 몸을 연상시키는 단서가 된다.

작가의 작품은 다양한 재료로 제작되어 작품마다 서로 매우 다른 물질 상태를 가진다. 그래서 각각의 작품에게 필요한 이동 및 보관장치를 찾아 맞춤형 보철 장치로 구현하는 <보철>연작을 통해 작품의 몸을 드러내고자 한다.